Vil du vite hvordan du kan nå denne målgruppen? Vår rapport avslører alt du trenger å vite for å selge mer med lydreklame.
Høy tillit og redaktørstyrte medier
Troverdighet er en essensiell faktor for IT-bransjen. Ifølge Eurobarometer er radio det mediet i Europa med høyest tillit, der 56 % av forbrukerne ser på det som en pålitelig kanal. Podkaster, ofte drevet av eksperter og redaktørstyrte medier, bygger også en sterk relasjon til lytterne. Dette skaper en unik mulighet for IT-aktører til å nå beslutningstakere med budskap som oppleves som relevante og troverdige.
Beslutningstakere lytter til radio og podkast
Tall fra Kantar Forbruker & Media viser at Bauer Medias lyttere har en høy indeks beslutningstakere – de som faktisk har innflytelse over innkjøp og strategiske valg i IT-bransjen. Analysen viser også at denne gruppen lytter mer til podkast enn gjennomsnittsbefolkningen.
Dokumentert effekt og høy ROI
En omfattende salgsmodelleringsstudie utført med Visma Software og Dentsu viser at radio gir en ROI på 4,4. Samtidig gir podkast en mulighet til å dykke dypere inn i komplekse budskap, noe som er spesielt relevant for IT-bransjen der forklaringer og innsikt ofte er nødvendig for å overbevise potensielle kunder.
En essensiell del av mediemiksen
Studien med Visma viser at en strategi som kombinerer radio og digitale kanaler gir best effekt. Radio fungerer også som en salgsdriver, sammen med digitale kanaler. For IT-bransjen, der komplekse beslutninger krever flere berøringspunkter, er det derfor smart å inkludere lyd i strategien for å maksimere rekkevidde, bygge merkevare og drive salg.
Ønsker du å vite mer om hvordan radio og podkast kan styrke din IT-bedrift? Ta kontakt med oss på salg@bauermedia.no.
Få tilgang til hele rapporten her: