Vil du vite hvordan du kan nå denne målgruppen? Vår rapport avslører alt du trenger å vite for å selge mer med lydreklame.
Synlighet og oppmerksomhet for strømmetjenester
For strømmetjenester handler mye om synlighet i en stadig mer fragmentert medieverden. Radio og podkast når ut til store lyttergrupper på ulike tider av dagen og i ulike settinger. Ved å være til stede i disse kanalene kan strømmetjenester bygge oppmerksomhet og engasjement blant potensielle brukere. En analyse fra Kantar Forbruker & media 24/ viser at Bauer Medias lyttere har høy affinitet for de ulike strømmetjenestene, og de bruker 1/4 mer på slike tjenester enn resten av befolkningen.
Relevans for bøker og lydbøker
Radio og podkast er lydmedier, noe som gjør dem til en naturlig match for promotering av bøker og lydbøker. Lyttere av podkaster er ofte vant til lange formater og lydinnhold, så det er sannsynlig at de også vil være interessert i lydbøker, som gir en lignende lytteopplevelse. Forfatterintervjuer, bokanbefalinger eller utdrag fra lydbøker som en del av en podkast kan inspirere lyttere til å oppdage nye bøker eller lydbøker. Her fungerer mediene sammen på en naturlig måte. Vi ser også at Bauer Medias lyttere har interesse for bøker, og bruker biblioteket og lytter til lydbøker mer enn snittet i befolkningen.
Musikk og lydmedier – en perfekt symbiose
For musikk, er radio en klassisk plattform som alltid har vært nært knyttet til oppdagelsen av ny musikk. Podkaster kan tilby dypere musikkdiskusjoner eller spillelister satt sammen av programlederne. Dette skaper et dynamisk miljø der musikk og diskusjoner om musikk blandes sammen, noe som styrker oppmerksomheten rundt artistene. Det er også en fin kobling til Bauer Medias lyttere, som i større grad lytter til musikk og går på konserter og festivaler.
Skal du markedsføre strømmetjenester, bøker, lydbøker eller musikk, kan radio og podkast være en effektiv del av mediemiksen, med den nære koblingen det er mellom disse mediene.
Få tilgang til hele rapporten her: