Bank & finans aktørene i studien var SevenDay Bank, Blue Step, Volvia forsikring og Trygg Hansa. Alle aktørene hadde en økning på mellom 6-11% (i snitt 9%). Studien gikk noe mer i dybden på SevenDay Bank og fant ut at lydannonsering ga høyest effekt på ukedager (13,4%) sammenlignet med helg (2,6%).
Vide og generelle søkeord i en tidlig søkeprosess har høyere kost per klikk, det er større konkurranse om klikkene, utfordrende å være relevant nok og det resulterer i lavere konverteringsrate. Mens målrettede søk, inkludert navn på merkevarer (og ofte fulgt av et bredere søkeord), har liten konkurranse om synlighet, lavere pris per klikk og markant høyere konverteringsrate på trafikken.
Studien er basert på en økonometrisk modell. Den har studert annonsørenes sesong, trender og medievalg to år tilbake i tid. Dette gir en omfattende datamengde med variasjoner av for eksempel medietrykk og mediekombinasjoner, noe som igjen gjør at modellen kan si hva det individuelle søk-bidraget til lydannonsering er.
Kilde: Bauer Sverige, HowCom
Få tilgang til hele rapporten her: