Sammenfallende målgruppe
Bauer Media har en unik evne til å nå ut til engasjerte lyttere som viser en høy affinitet på sport- og fritidsaktiviteter. Dette betyr at sportsbutikker og utstyrleverandører kan målrette sine budskap mot sitt publikum i Bauers Medias kanaler.
Barnefamilier er mye på farta
Analysen viser også at Bauer Media treffer barnefamilier. Barnefamilier er ofte i en livsfase hvor forbruket er høyt. Barn vokser raskt ut av klær og utstyr – som krever regelmessige innkjøp. Familier med aktive barn investerer ofte i sportsrelatert utstyr og klær til ulike sesongbaserte aktiviteter.
Økt merkekjennskap
Gjennom regelmessige eksponeringer på radio og podkast kan merker øke sin kjennskap. Kanalene tilbyr frekvens som er nødvendig for å bygge merkevarebevissthet og «Top of Mind», en kritisk komponent i kundenes kjøpsreise.
Radio og podkast er også effektive kanaler for å fremme spesifikke tilbud. Med direkte call-to-actions kan Bauer Media drive trafikk til fysisk butikk og nettsted.
For annonsører av sportsutstyr og klær representerer Bauer Medias plattformer en verdifull resurs for å engasjere et aktivt publikum. Ved å utnytte radio og podkast sine unike egenskaper og ikke minst rekkevidde, kan merker øke sitt foravtrykk og drive salg på en målrettet og kostnadseffektiv måte. I tillegg bruker ofte de yngre lytterne (eks. barnefamiliene) nettet for å utforske og kjøpe produkter. Å engasjere disse demografisk via digitale kanaler, inkludert podkast og digital radio, kan være svært effektivt.
Få tilgang til hele rapporten her: