Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Treff reiselystne nordmenn med lydannonsering!

Treff reiselystne nordmenn med lydannonsering!

Reiselivet står foran en spennende sesong, som skal fylles med eventyr og nye opplevelser. En analyse fra Kantar Forbruker & Media viser at Bauer Medias lyttere har høyere reiselyst og feriebudsjett enn gjennomsnittet, noe som gjør dem til en attraktiv målgruppe for reiselivsbransjen.

Heidi Thomassen

Head of analytics

Publisert 14. august 2024

Høst = storbyopplevelser

Nå når sommeren går mot slutten, retter mange av våre radio-og podkastlyttere blikket mot storbyferier. Da står shopping, gode matopplevelser, kultur og severdigheter høyt på listen over populære aktiviteter. Spa- og velværeturer er også attraktivt på denne tiden av året.

Fra solfylte strender til snødekte fjell

I sommer var derimot charterreiser og cruise blant de mest populære ferieformene ifølge analysen. Og mange planlegger allerede nå neste års feriedestinasjon. Vi ser også at flere ønsker å unnslippe vinterkulden og oppsøker varmere strøk allerede i julen og på nyåret i 2025. Samtidig ser vi en stor interesse blant våre lyttere for langrenn- og alpinferier, både i Norge og utlandet.

Attraktiv målgruppe med høy betalingsvilje

Bauer Medias lyttere er ikke bare mer reiselystne enn gjennomsnittet, de har også et høyere feriebudsjett. De verdsetter i tillegg kvalitetsopplevelser, noe som gjør dem ideelle for markedsføring av premium-reiser og eksklusive destinasjoner.

Lydannonsering vekker reiselyst og øker salg

Ved å inkludere radio og podkast i mediemiksen for sesongen 2024-2025 får reiselivsaktører en unik mulighet til å nå en engasjert målgruppe av  mange daglige lyttere over hele landet. Med målrettede og inspirerende kampanjer er det gode muligheter for å vekke reiselyst og inspirere til å bestille drømmeferien – enten det er solfylte charterturer, luksuriøse cruise, storbyeventyr eller aktive skiferier.

Få tilgang til hele rapporten her: