Helt siden 2015 har Ragn-Sells brukt radio som en del av mediemiksen. Grunnen til det er enkel. «Med radio når vi ut til mange mennesker på kort tid. Denne dekningen, kombinert med et enkelt budskap repetert flere ganger, fungerer svært godt for oss», forteller Bente Åsen Sørum, markedsdirektør i Ragn-Sells. Hun forteller at salget øker markant i periodene med radioreklame.
Konseptet som går ut på å rydde Norge har vært gjennomført med stor suksess.
«I ukene mellom påske og 17. mai titter skrotet frem og hager skal ryddes. Med andre ord en viktig periode for oss. Sammen med Morgenklubben gjør vi et hyggelig og relevant innslag, som også er bra for miljøet», sier Åsen Sørum videre.
Gjennom et redaksjonelt forankret konsept hos Morgenklubben på Radio Norge, oppfordres lytterne til å ta bilder av skrotet sitt og fortelle oss hva de trenger å kaste. Hver uke trekkes det en heldig vinner av en container fra Ragn-Sells. Når den er full kommer Ragn-Sells og henter den. Aktiviteten blir avviklet og promotert LIVE on-air av Morgenklubben og konkurransen ble postet til Morgenklubbens over 200 000 følgere på Facebook. Konkurransen varer i 5 uker. Aktiviteten gjennomføres i de siste 5 ukene før 17. mai.
Ønsker du mer informasjon om hvordan radio kan løse dine kommunikasjonsutfordringer? Ta kontakt med Geir Lamo.