Sponsorat
Først og fremst brukte Coop Mega sponsorat for å bygge synlighet og knytte sitt varemerke direkte til julefeiringen. Gjennom samarbeidet med Juleradioen har de fått en sterk tilstedeværelse på en kanal som allerede er høyt verdsatt av millioner av lyttere over hele landet i julemånedene.
Native annonsering og redaksjonelle innslag i Relasjonspodden
Som en del av deres overordnede strategi, sørget Coop Mega også for å være til stede i andre populære kanaler som podkasten «Relasjonspodden», hvor de har brukt native annonsering for å integrere sitt budskap på en naturlig måte. Med native annonser, har Coop Mega sikret at deres markedsføring blir presentert i en kontekst som er relevant og interessant for lytterne, uten å forstyrre lytteropplevelsen.
24 tips fra Coop Mega kokken
Videre har Coop Mega investert i redaksjonelle innslag på Juleradioen og Relasjonspodden, hvor de benyttet seg av en av sine egne kokker for å gi lytterne matnyttige tips og inspirasjon til julemåltidene.
Konkurranser og tradisjonsrik julemat
Coop Mega brukte også konkurranser for å skape engasjement og interaksjon med kundene med kampanjen «Vinn alt du trenger av julemat». Denne konkurransen trakk til seg stor interesse, hvor deltakere fikk sjansen til å vinne et komplett sett med julematvarer.
Resultater som varer
Coop Media nådde ut til over 2,4 millioner nordmenn i løpet av denne kampanjeperioden og nesten 60% av alle kvinner mellom 30-60 år med høy frekvens.
Fra sponsoratet på Juleradioen til konkurranser og redaksjonelle innslag, tilstedeværelsen i podkaster, og engasjerende kampanjer som «Vinn alt du trenger av julemat» – har Coop Mega lykkes med å bygge en markedsføringsstrategi som ikke bare er kreativ, men også svært målrettet og relevant for julefeiringen.