Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Fra lydspor til skispor: Madshus får nordmenn ut i skisporene med lydannonsering 

Fra lydspor til skispor: Madshus får nordmenn ut i skisporene med lydannonsering 

Madshus økte synligheten med kreativ annonsering på Radio Norge og målrettet sponsing av Hallingspretten

Roger Løvseth

Strategic Client Lead

Som en kreativ vri til ordinær markedsføring valgte Madshus å sponse det populære folkeskirennet Hallingspretten. Dette viste seg å være en svært effektiv strategi for å skape interesse og engasjere turglade nordmenn.  

Hallingspretten, som går fra Geilo til Ål i Hallingdal, har i flere år invitert store og små til å komme seg opp av sofaen og ut i løypene, og var derfor et naturlig valg for Madshus da de ville øke oppmerksomhet rundt sine produkter. Radio Norges lyttere kunne delta i en konkurranse om å vinne en skipakke ved å kommentere på Facebook-poster fra både Radio Norge og Hallingspretten, noe som ledet til mye engasjement og flere heldige vinnere.  

Felles verdier og strategisk markedsføring 

Kampanjen hadde som hovedmål å øke merkevarebevisstheten for Madshus og skape engasjement blant Radio Norges aktive og sportsinteresserte lyttere.   
Madshus valgte å sponse Hallingspretten på grunn av sin naturlige tilknytning til Hallingsprettens verdier og målgruppe, noe som sikret en sømløs integrering av merkevaren i arrangementet.  

Radio Norge produserte variert innhold for å promotere Madshus og deres engasjement i Hallingspretten. Dette inkluderte:  

  • Redaksjonelle spots: Lydsegmenter som fremhevet rennet og Madshus’ rolle som sponsor ble sendt på Radio Norges ulike programmer.  
  • Konkurranser: Lyttere fikk muligheten til å vinne skipakker fra Madshus gjennom konkurranser og giveaways.  
  • Sosiale medier-kampanjer: Videoer og innlegg ble delt på Radio Norges Facebook-side for å nå ut til et bredere publikum.  
  • Morgenklubben-omtaler: Hallingspretten og Madshus ble ofte nevnt under det populære Morgenklubben-showet, noe som ytterligere økte merkevareeksponeringen.  

Madshus var synlig under selve rennet med bannere langs løypa og som premieleverandør. Morgenklubbens programledere fikk også ski og støvler, noe som ble nevnt i beste sendetid for ekstra eksponering.   

Varige resultater 

Kampanjen skapte betydelig engasjement på Radio Norges sosiale medier, og økte markedsbevisstheten blant radiokanalens aktive og frilufsinteresserte lyttere. 

Langvarig samarbeid med Landkreditt Bank  

I tillegg til Madshus har også Landkreditt Bank vært en trofast sponsor av Hallingspretten, med markedsføring gjennom Radio Norge og Morgenklubben. Gjennom “Hallingsprettfondet” kunne lyttere søke om støtte til sportsutstyr, med mål om å få flere opp av sofaen og ut i aktivitet. Over ti uker ble det ukentlig kåret en heldig vinner som fikk oppfylt sitt sportsutstyrsønske, under Hallingsprettens motto: «Kan Geir, kan du.» 

Roger Løvseth

Strategic Client Lead
+47 41910002