Freia ønsket et radiokonsept som støttet deres butikkampanje «Kom Kyra», hvor Norges befolkning kunne vinne en bunad ved å finne «gullbilletten» i utvalgte sjokoladeplater.
Vi hentet elementer fra butikkampanjen, og etablerte en aktivitet hvor Radio Norges lyttere måtte «Lokke for å vinne». Konseptet startet med å invitere en ekte budeie til Morgenklubben. Vi snakket om «det norske» og tradisjoner knyttet til lokking, og vinklet dette videre over til konkurransen on air. Her ba vi lytterne vise oss hvordan de ville ha lokket, og benyttet Morgenklubbens Facebooksider der bidragene skulle postes med #minmorgenlokk. Det ble også etablert en konkurranseside med informasjon om aktiviteten.
Verbalt og i promospotter forklarte Morgenklubben hva lytterne måtte gjøre for å vinne. Underveis presenterte de også utvalgte bidrag, og kåret daglig heldige vinnere av 2 kilo Freia Melkesjokolade. Siste konkurransedag trakk Morgenklubben hovedvinneren, som sammen med sjokolade, vant en bunad.