Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Visma og Bauer Media: Når radio driver salgseffekt

Visma og Bauer Media: Når radio driver salgseffekt

Hvordan finner man den optimale mediemiksen for å maksimere salget? Visma Software, Dentsu og Bauer Media gikk sammen om en grundig analyse for å kartlegge hvilke kanaler som gir størst effekt - og resultatene er tydelige: Radio er en kraftig driver for omsetning.

Even Ødegård

Team manager SMB

Metode: Salgsmodellering for innsikt

Analysen evaluerte en rekke kanaler, inkludert programmatisk video, LinkedIn, Google Ads, native og radio, for å måle deres bidrag til salgsresultatene. Tallene viste at radio gir en sterk og umiddelbar effekt. Radio bidrar sterkt til inntektene, og digitale kanaler gir tilleggseksponering.

Radio: Høy ROI

Tallene taler for seg selv:

  • Radio gir hele 29,9 % av den totale effekten (Media effect share), mens budsjettandelen er på 18,1% (Media spend share).
  • Native følger noe av det samme mønsteret. 17,5 % effektandel, mens budsjettandelen er på 13,0 %.
  • Meta, derimot, står for 11,0 % av budsjettet, men bidrar kun med 1,1 % av effekten.

Dette viser at radio ikke bare gir høy avkastning på investeringen (ROI), men også er en salgskanal som skaper målbare resultater. En balansert mediemiks, som inkluderer både radio og digitale kanaler, er avgjørende for å maksimere rekkevidde og konvertering.

Even Ødegård

Team manager SMB
+47 95800064