Bredere publikum og strategisk tilstedeværelse
VO-linjen har kjøpt tre uker med annonsering på Det store bildet, inkludert én uke i påsken, som en del av en større strategi for å nå ut til et bredt publikum. I tillegg har de sikret seg to uker på Det alle snakker om som vil bli kjørt etter sommeren.
Målet med kampanjen er å engasjere en bredere målgruppe, og tiltrekke nye lyttere ved å benytte seg av populære og relevante programmer som appellerer til både eksisterende og potensielle kunder.
- Det store bildet (3 uker): Dette programmet er kjent for å appellere til et stort publikum med interesse for samfunnsaktuelle temaer. En uke av kampanjen legges til påsken, hvor mange lyttere er hjemme eller på hytta og har ekstra tid til å konsumere innhold.
- Det alle snakker om (2 uker): Dette populære programmet appellerer til en målgruppe som er interessert i popkultur og nyheter. Dette er en strategisk kanal for å tiltrekke yngre lyttere etter sommeren, når interessen for nye temaer og programinnhold stiger.
Kampanjen gir VO-linjen en mulighet til å teste annonsering på ulike kanaler for å vurdere hvilke som gir best respons blant nye lyttere. Ved å bruke Det store bildet og Det alle snakker om, har de muligheten til å nå ut til et stort og mangfoldig publikum.
«Vi har hatt veldig gode tilbakemeldinger og resultater fra vårt samarbeid med Relasjonspodden og vi gleder oss masse til å teste to spennende nye podkaster. Det er et viktig steg for oss slik at flere blir kjent med tjenesten vi tilbyr og håper at dette samarbeidet leder til at flere som trenger hjelp får det når det trenger det.» – Martine Sorknes Ødegården, Rådgiver VO-linjen.
Bedre kjennskap og styrkede forhold
VO-linjen har tatt en strategisk beslutning om å utvide sitt annonsepotensial ved å teste nye kanaler. Med et vellykket samarbeid på Relasjonspodden tidligere, er målet å nå nye lyttere på kanaler som kan bidra til å bygge merkevaren videre. Ved å plassere annonser på programmer som appellerer til et bredt publikum, er de godt posisjonert til å synliggjøre seg for og styrke sitt forhold til eksisterende lyttere.