Taktiske kampanjer
Radio gir høy dekning, høy frekvens og gir muligheter for kreative samarbeid tilpasset den enkelte annonsør. DFDS har kjørt taktiske radiokampanjer i kombinasjon med flere kreative samarbeid. Et av disse samarbeidene var å knytte DFDS opp til Morgenklubbens 10-årsjubileum.
Kreativ annonsering
– Vi i DFDS har et godt samarbeid med Bauer Media. Sammen med vår kontaktperson har vi jevnlige møter for å se hva som rører seg og om det finnes noen muligheter for å gjøre noe spennende sammen. Av erfaring er det ofte i slike møter at det oppstår gode og spennende ideer, som er morsomme å jobbe med og som både DFDS og Bauer Medias kunder setter pris på. Det var nettopp i et slikt møte at vi ble en del av Morgenklubbens 10-årsjubileum, forteller Isabel Cooke, Content and Brand Specialist i DFDS.
Samarbeid med redaksjonen
Utgangspunktet var at Morgenklubben på Radio Norge fylte 10 år. Hvordan kunne DFDS bli en del av feiringen og samtidig inspirere lyttere til å reise med DFDS? Resultatet ble en kampanje bestående av en konkurranse hvor alle Radio Norges lyttere kunne vinne 10 DFDS-cruise til København. Deretter en taktisk radiokampanjen hvor alle lytterne fikk mulighet til å bestille et cruise til en egen pris i anledning jubileet. Det ble i tillegg satt opp en egen kampanjeside for å samle nye leads til DFDS.
DFDS: Svært vellykket
– Vi opplevde Bauer Media som et bra team å arbeide med under hele prosessen – fra start, til oppfølging og resultater etter endt kampanje. De viser stor fleksibilitet og er villige til å strekke seg langt, og litt til, for å gjøre oss fornøyde. Samtidig har de vist god forståelse av våre behov, bidrar med gode ideer og løsninger for hvordan vi kan møte disse. I alt overskred kampanjen våre mål for både 2019 og 2020. Vi samlet mange nye leads til vår database, og vi har inspirert hundretusenvis til å reise på cruise til verdens beste by – nemlig København! For oss har dette vært en svært vellykket kampanje, forteller Isabel Cooke i DFDS.
Økt etterspørsel
Et samarbeid med Bauer Media er mer enn bare lydreklame. Vårt kreative team jobber tett med kunder for å finne de beste synergieffektene mellom kundens og Bauer Medias merkevarer.
– I tillegg til å være en god dekningsbyggende kanal ser vi økt etterspørsel etter å aktivere produkter og brands gjennom sponsorater på radio, sier Svein Mellgren, kreativ sjef i Bauer Media. – Samarbeidene vi har hatt med DFDS illustrerer godt at det kun er kreativiteten som setter grenser for hva som er mulig, fortsetter Mellgren.
Målrettet publikum
«Vinylcruise», også i samarbeid med DFDS, er et eksempel på nettopp dette. Målet var å lage et attraktivt midtukesarrangement. «Vinylcruise» ble markedsført med radiospotter på Radio Vinyl og Radio Norge, i tillegg til promotering i DFDS sine egne kanaler. Det ble også arrangert konkurranser hvor lytterne til Radio Vinyl kunne vinne plass på «Vinylcruise». Dette skapte ekstra engasjement og glede over arrangementet.
Fullbooket
-Da vi kastet loss og seilte fra Oslo var arrangementet fullbooket. Gjestene kunne glede seg til to kvelder med et fullspekket program i ekte Vinylstil, ledet av dyktige underholdere som virkelig skapte god stemning og engasjerte gjestene. Dette var alt i alt var et meget vellykket arrangement som passet vår målgruppe perfekt, forteller Isabel Cooke i DFDS.
Selg med lyd!
Lyd er viktig både for langsiktig merkevarebygging og kortsiktig salg. Lyd er et av de sterkeste virkemidlene vi har i markedsføring fordi det treffer rett i hjertet. Radio og podkast har sammen bred dekning og treffer forbrukerne i relevante situasjoner. Ønsker du å vite mer om hva Bauer Media kan gjøre for din merkevare oppfordrer vi deg til å ta kontakt eller lese mer her.