Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Bauer Medias lyttere er mer interessert i biler og båter enn befolkningen ellers

Bauer Medias lyttere er mer interessert i biler og båter enn befolkningen ellers

De liker å sitte ved rattet, har oftest elbil og foretrekker sjøsprøyt fra ripa på båten. Dessuten er de opinionsdannere for andre om bil og båt. Det er de kalde fakta om Bauer Medias lyttere ifølge analysen fra Kantar Forbruker & Media. Last ned analysen/rapporten her.

Heidi Thomassen

Head of Analytics

Publisert 11. april 2024

For de med lidenskap for biler og båter, som ofte finner glede bak rattet eller roret, blir radio og podkaster en del av reisen. Lyd gir en direkte vei til hjertene til de som allerede brenner for sine fartøy til lands og til vanns. Lyd tilbyr en måte å levere skreddersydde budskap i en verden hvor personlig tilknytning betyr mye.

Opinionsledere

I undersøkelsen går det også fram at de også er opinionsledere som veileder andre. Det handler ikke bare om å nå disse lytterne direkte – de har også kraften til å påvirke andre rundt seg. Og med en bilpark som overgår gjennomsnittet, samt en økt interesse for elbiler, representerer de et viktig segment for bransjen.

Båt er viktig også for bilinteresserte

Bilinteressen står ikke alene. Bauer Medias lyttere viser også en betydelig tiltrekning til båtlivet, med mange som eier eller vurderer å anskaffe en båt. Dette åpner nye muligheter for båtbransjen til å målrette sin kommunikasjon mot en engasjert gruppe.

Skreddersøm

Med muligheten til å sende skreddersydde og engasjerende budskap direkte til en ivrig lytterbase, har markedsførere av biler og båter en unik mulighet til å nå et kjøpesterkt publikum. De kan ikke bare styrke sine merkevarer, men også øke salget ved å integrere lyd i sin markedsføringsmiks.

Kilde: Kantar, Forbruker & Media 24/1  


Last ned analysen/rapporten her: