Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Sportsinteresserte lyttere hos Bauer Media

Sportsinteresserte lyttere hos Bauer Media

Sport & fritid spiller en vesentlig rolle i hverdagen til mange, og data (Kantar, Forbruker & Media) viser at dette gjenspeiles i lytternes vaner og interesser. Med et bredt spekter av sportsaktiviteter fra jakt og fiske, til løpeturer og besøk på treningssentre viser rapporten at det er en signifikant sammenheng mellom lytterne og deres aktive livsstil.

Heidi Thomassen

Head of Analytics

Publisert 7. mai 2024

Sammenfallende målgruppe

Bauer Media har en unik evne til å nå ut til engasjerte lyttere som viser en høy affinitet på sport- og fritidsaktiviteter. Dette betyr at sportsbutikker og utstyrleverandører kan målrette sine budskap mot sitt publikum i Bauers Medias kanaler.

Barnefamilier er mye på farta

Analysen viser også at Bauer Media treffer barnefamilier. Barnefamilier er ofte i en livsfase hvor forbruket er høyt. Barn vokser raskt ut av klær og utstyr – som krever regelmessige innkjøp. Familier med aktive barn investerer ofte i sportsrelatert utstyr og klær til ulike sesongbaserte aktiviteter.

Økt merkekjennskap

Gjennom regelmessige eksponeringer på radio og podkast kan merker øke sin kjennskap. Kanalene tilbyr frekvens som er nødvendig for å bygge merkevarebevissthet og «Top of Mind», en kritisk komponent i kundenes kjøpsreise.

Radio og podkast er også effektive kanaler for å fremme spesifikke tilbud. Med direkte call-to-actions kan Bauer Media drive trafikk til fysisk butikk og nettsted.

For annonsører av sportsutstyr og klær representerer Bauer Medias plattformer en verdifull resurs for å engasjere et aktivt publikum. Ved å utnytte radio og podkast sine unike egenskaper og ikke minst rekkevidde, kan merker øke sitt foravtrykk og drive salg på en målrettet og kostnadseffektiv måte. I tillegg bruker ofte de yngre lytterne (eks. barnefamiliene) nettet for å utforske og kjøpe produkter. Å engasjere disse demografisk via digitale kanaler, inkludert podkast og digital radio, kan være svært effektivt.

Få tilgang til hele rapporten her: