Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / VG-Lista Topp 40: Din perfekte markedsføringsplattform for å nå et engasjert publikum

VG-Lista Topp 40: Din perfekte markedsføringsplattform for å nå et engasjert publikum

VG-Lista Topp 40, Norges største musikkbegivenhet, er en unik arena for å skape store merkevareopplevelser. Arrangementet tiltrekker tusenvis av deltakere hvert år, og hele 60 % av publikum anser konserten som en viktig sommertradisjon.

Roger Løvseth

Strategic Client Lead

VG-Lista Topp 40 gir annonsører en ideell plattform for sponsing, merkevareeksponering og direkte publikumskontakt, spesielt med yngre målgrupper. 89 % av publikum legger merke til reklamekampanjene, og sponsoraktiveringen gir sterke resultater.

I tillegg til VG-Lista Topp 40, så er Radio Topp 40 en annen effektiv annonsearena som spiller verdens største hits og Norges 40 mest populære låter kontinuerlig, med Kristian N. Rønning, Victoria Skau og Julie Bergan som programledere. Kanalen har ukentlig 242,000 lyttere og når over 856,000 månedlig, hvilket gjør den til et kraftfullt verktøy for annonsører. Kombinasjonen av høye lyttertall, engasjerende musikk og eksklusive artistintervjuer gir annonsører en unik mulighet til å treffe et bredt og dedikert publikum.

Som annonsør kan du velge mellom flere spennende muligheter, som sponsorater, konkurranser og events, eller den klassiske reklamespoten.

7UP Zero: En sponsorsuksess

Et eksempel på en merkevare som har opplevd stor suksess gjennom VG-Lista Topp 40 er 7UP Zero. Som sponsor av arrangementet i 2024 har 7UP Zero markert seg sterkt både i merkekjennskap og aktivering. Hele 82 % av publikum mente at 7UP Zero passet godt sammen med VG-Lista Topp 40, og 70 % fikk et mer positivt inntrykk av merkevaren etter konserten. Viktigst av alt, 49 % av de som deltok vurderte det som mer sannsynlig at de ville kjøpe 7UP Zero etter arrangementet – en markant økning fra 2023.

Helsedirektoratet: Viktige budskap til ungdommen

En annen sponsor som har benyttet VG-lista Topp 40 til å nå et bredt publikum er Helsedirektoratet. Gjennom sin kampanje Generasjon Fri og den populære fotoboksen Blitzbox har de klart å formidle viktige folkehelsebudskap til unge deltakere. Kampanjen ble lagt merke til av 33 % av publikum, spesielt blant jenter og kvinner. Helsedirektoratet oppnådde et sterkt omdømme blant deltakerne, med 74 % som hadde et godt eller svært godt inntrykk av dem. Deres tilstedeværelse på VG-Lista Topp 40 har vært en effektiv måte å nå ungdommen med helsebudskap på en arena de allerede er engasjert i.

Både 7UP Zero og Helsedirektoratet med kampanjen Fri kjørte også annonsering på Radio Topp 40. Da ved konkurranser og innlegg på Instagram og TikTok.

Enten du velger å annonsere på Radio Topp 40 eller være en del av den ikoniske VG-Lista Topp 40, gir begge plattformene deg en unik mulighet til å nå et bredt og engasjert publikum. Med kombinasjonen av radioreklame, live-opplevelser og sponsoraktivering kan din merkevare dra nytte av bred eksponering og skape dype forbindelser med forbrukerne.

Roger Løvseth

Strategic Client Lead
+47 41910002