Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Hvorfor klær og sko-bransjen bør satse på lydmedier!

Hvorfor klær og sko-bransjen bør satse på lydmedier!

Denne bransjen har ofte lagt vekt på visuelle medier for å fremheve produktene sine, men lydmedier som radio og podkast kan også være svært effektive kanaler i mediemiksen. Lydannonser fungerer som en påminnelse om produktene og holder merkevaren top-of-mind hos forbrukerne – noe som kan inspirere til kjøp senere.

Heidi Thomassen

Head of Analytics

Publisert 2. desember 2024

En analyse fra Kantar Forbruker & Media viser at Bauer Medias lyttere har høy affinitet for kategorier som klær og sko. Disse lytterne er engasjerte og holder seg oppdaterte på motenyheter, med en høyere indeks sammenlignet med resten av befolkningen. Dette gir en unik mulighet til å nå en målgruppe som allerede har interesse for produktene, noe som gjør reklamen mer relevant og engasjerende.

Studier viser også at lydmedier har en sterk effekt på søk; faktisk driver lydannonsering søk for klær og innredning med en økning på hele 41 %. Lydmedier, selv uten visuelle elementer, kan skape oppmerksomhet og trigge til konkrete handlinger som å få forbrukerne til å søke etter produktene.

Lydmedier er kostnadseffektive og gir høy avkastning på investering (ROI), noe som gjør dem attraktive for IT- og telekomaktører som vil maksimere sine markedsføringsinvesteringer.
Radio og podkaster gir rask og bred dekning, takket være deres evne til å nå lyttere på tvers av ulike plattformer og situasjoner, noe som forsterker deres påvirkningskraft.

Få tilgang til hele rapporten her: