Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Hvorfor eiendomsmeglere og boligleverandører bør satse på radio og podkast

Hvorfor eiendomsmeglere og boligleverandører bør satse på radio og podkast

Boligmarkedet har vært utfordrende de siste årene, men det er nå tydelige tegn på bedring. Ifølge Eiendom Norge forventes en vekst i boligprisene på 10 % i 2025, og OBOS (artikkel publisert på OBOS.no 6. des 2024) peker på at husholdningsøkonomien er i ferd med å stabilisere seg. Med inflasjon under 3 %, lønnsvekst på ca. 5% og forventede rentekutt i 2025, vil flere være villige til å investere i bolig igjen. For eiendomsmeglere og boligleverandører betyr dette en ny mulighet til å nå ut til boligkjøpere på en effektiv måte ved bruk av lydmedier.

Heidi Thomassen

Head of Analytics

Publisert 13. februar 2025

Bauer Medias lyttere – en perfekt målgruppe for boligmarkedet

En analyse fra Kantar Forbruker & Media viser at Bauers lyttere er overrepresentert når det gjelder interesse for interiør, hus og hjem, i forhold til resten av befolkningen. Det er også en større andel av dem som planlegger å kjøpe ny bolig i løpet av de neste 12-24 månedene, spesielt når det gjelder kjøp av enebolig og fritidsbolig.

Dette betyr at Bauer Medias podkast- og radiokanaler gir en unik mulighet til å treffe en relevant målgruppe som allerede vurderer boligkjøp.

Hvorfor velge radio og podkast?

Bauer Media tilbyr annonsering på en kombinasjon av populære radio- og podkastprogram, noe som skaper optimal dekning for bolig- og interiørbransjen:

  1. Radio gir bred rekkevidde
    • Høy dekning og frekvens. Bygger god (aktiv) oppmerksomhet.
    • Lydannonser har dokumentert effekt (ofte høy ROI).
    • Treffer boliginteresserte – på farten, i bilen, hjemme og på jobb.
  2. Podkast skaper tillit og engasjement
    • Podkastlytting er intimt og gir mulighet for «1-til-1 kommunikasjon».
    • 92 % av lytterne bruker mobiltelefonen sin, noe som gir høy oppmerksomhet.
    • Podkaster gir tilleggsdekning til radio og kan målrettes mot yngre boligkjøpere.

Med et mer optimistisk boligmarked i sikte er det på tide for eiendomsmeglere og boligleverandører å satse på effektive mediekanaler. Bauer Media gir muligheten til å nå ut til riktig målgruppe, bygge merkevare og sikre vekst i et marked som er på vei opp igjen.

Vil du vite mer? Kontakt Bauer Media i dag for å utforske mulighetene!

Få tilgang til hele rapporten her: