Vil du vite hvordan du kan nå denne målgruppen? Vår rapport avslører alt du trenger å vite for å selge mer med lydreklame.
Høy aktiv oppmerksomhet gir sterkere engasjement
Lydmedier skaper også høy aktiv oppmerksomhet sammenlignet med andre digitale plattformer. Undersøkelser viser at en 30 sekunders reklame fanger oppmerksomheten i gjennomsnitt:
- Radio: 12 sekunder
- Podkast: 12,6 sekunder
- Instagram Stories: 1,7 sekunder
- YouTube: 5,2 sekunder
Denne oppmerksomheten gir en unik mulighet for å bygge sterke bånd til budskapet og skape engasjement.
Troverdighet og tillit er avgjørende
Radio er det mediet i Europa som forbrukerne har mest tillit til. Ifølge Eurobarometer (2022) har radio en tillit på 56%, sammenlignet med:
- TV: 49%
- Internett: 35%
- Sosiale medier: 20%
Denne troverdigheten er spesielt viktig for frivillige organisasjoner og offentlige instanser som er avhengige av å bygge et pålitelig omdømme.
Bauer Media-lytteres engasjement for humanitære formål
Bauer Medias lyttere er en engasjert og samfunnsbevisst målgruppe. For frivillige organisasjoner og offentlige instanser som ønsker å skape engasjement og tillit rundt sine budskap, er radio og podkast derfor et strategisk valg. Ta i bruk lyd i mediemiksen og nå en relevant og engasjert målgruppe effektivt!
Få tilgang til hele rapporten her: