Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Hvorfor frivillige organisasjoner og offentlige instanser bør bruke lyd i mediemiksen

Hvorfor frivillige organisasjoner og offentlige instanser bør bruke lyd i mediemiksen

I en stadig mer fragmentert medieverden er det viktigere enn noen gang å velge kanaler som skaper både oppmerksomhet og tillit. Lydmedier som radio og podkast tilbyr unike fordeler som gjør dem til en ideell del av mediemiksen for frivillige organisasjoner og offentlige instanser.
Publisert 27. mars 2025

Høy aktiv oppmerksomhet gir sterkere engasjement

Lydmedier skaper også høy aktiv oppmerksomhet sammenlignet med andre digitale plattformer. Undersøkelser viser at en 30 sekunders reklame fanger oppmerksomheten i gjennomsnitt:

  • Radio: 12 sekunder
  • Podkast: 12,6 sekunder
  • Instagram Stories: 1,7 sekunder
  • YouTube: 5,2 sekunder

Denne oppmerksomheten gir en unik mulighet for å bygge sterke bånd til budskapet og skape engasjement.

Troverdighet og tillit er avgjørende

Radio er det mediet i Europa som forbrukerne har mest tillit til. Ifølge Eurobarometer (2022) har radio en tillit på 56%, sammenlignet med:

  • TV: 49%
  • Internett: 35%
  • Sosiale medier: 20%

Denne troverdigheten er spesielt viktig for frivillige organisasjoner og offentlige instanser som er avhengige av å bygge et pålitelig omdømme.

Bauer Media-lytteres engasjement for humanitære formål

Bauer Medias lyttere er en engasjert og samfunnsbevisst målgruppe. For frivillige organisasjoner og offentlige instanser som ønsker å skape engasjement og tillit rundt sine budskap, er radio og podkast derfor et strategisk valg. Ta i bruk lyd i mediemiksen og nå en relevant og engasjert målgruppe effektivt!

Få tilgang til hele rapporten her: