Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Lydmedier – perfekte mediekanaler for bransjen Events & underholdning

Lydmedier – perfekte mediekanaler for bransjen Events & underholdning

Radio og podkast er effektive kanaler for å bygge oppmerksomhet og engasjement rundt underholdningstilbud. Med god eksponeringstid, mulighet for å formidle budskap i dybden og dokumentert høy ROI, gir lydmedier unike plattformer for aktører i "Events & underholdnings"-bransjen.

Heidi Thomassen

Head of Analytics

Publisert 3. februar 2025

Bauers Medias lyttere som målgruppe

Bauer Medias lyttere skiller seg ut ved sin aktive deltakelse i kultur- og underholdningstilbud. En analyse fra Kantar Forbruker & Media viser at de besøker festivaler og konserter i større grad enn befolkningen generelt, og nær halvparten av de som går på festival kan nås via Bauer Medias radiokanaler. I tillegg har de høy bruk av strømmetjenester, og de er overrepresentert i aktiviteter som å høre på lydbøker og besøke biblioteker.

Digital audio er en effektiv kanal med dokumentert effekt (ROI)

Lyd som mediekanal har en rekke fordeler sammenlignet med andre kanaler, og en salgsmodellering fra Acceleration for C MORE og Bauer Media viser at digital audio har en spesielt høy ROI. Analysen viser at investeringer i podkaster gir en målbar og kostnadseffektiv effekt, med en ROI som ligger langt høyere enn andre digitale kanaler som display, Facebook og Instagram.

VG-Lista Topp 40

Som medarrangør av VG-Lista Topp 40, Nord-Europas største gratiskonsert for unge, har Bauer Media et unikt aktiveringspunkt for å nå en attraktiv målgruppe. Arrangementet, som trekker rundt 50 000 publikummere med en snittalder på 18 år, gir annonsører mulighet til å styrke merkevaren i en positiv og engasjerende kontekst. Publikum er engasjerte og legger merke til sponsoraktiviteter – hele 91 % rapporterte å ha lagt merke til minst én sponsor under forrige konsert i 2024.

Lyd og underholdning som hånd i hanske

For aktører i «Events & underholdnings»-bransjen tilbyr Bauer Media dekning og oppmerksomhet, og ikke minst riktig målgruppe og dokumentert effekt. Med en sterk tilstedeværelse på tvers av radio, podkaster og arrangementer som VG-Lista Topp 40, kan Bauer Media hjelpe med å bygge engasjement og styrke merkevaren i en kontekst som appellerer til publikum. Når lyd møter underholdning, skapes det en plattform som ikke bare underholder, men også leverer målbare resultater for annonsører.

Få tilgang til hele rapporten her: