Vil du vite hvordan du kan nå denne målgruppen? Vår rapport avslører alt du trenger å vite for å selge mer med lydreklame.
For noen handler det om å sikre seg sol og varme i juleferien, mens andre gleder seg til skisesongen. Høsten er også perfekt for storbyferier, og med halv skatt i desember får mange litt ekstra å rutte med, enten det går til depositum på en chartertur, et cruise eller en klassisk «sydenferie». Kort sagt: reiselysten er tilbake, og nå er det et perfekt tidspunkt for reiselivsbransjen å vise seg frem.
Radio og podkast treffer akkurat når det gjelder
Radio bygger kjennskap og sikre bred dekning, noe som er helt nødvendig når kampen om oppmerksomheten til de reiselystne er stor. Podkast gir rom for gode historier, engasjement og inspirasjon til nye ferieopplevelser. Sammen skaper radio og podkast en unik kombinasjon: radio gir rekkevidde og frekvens, podkast gir fordypning og nærhet.
Lyd får folk til å handle
Effektstudier viser at lydannonsering driver søk og handling. En modellering fra Sverige viser at lydannonsering for reise og hotell gir en økning på hele +16 % i søkevolum. Det gjør lyd til en dokumentert driver og kan være helt avgjørende i reiselivsbransjen der beslutningsreisen starter lenge før billettene kjøpes.
Bauer Medias lyttere er både reiselystne og kjøpesterke
Tall fra Kantar Forbruker & Media viser at Bauer Medias lyttere er mer opptatt av reiser enn folk flest. De scorer høyt på charter, cruise, storbyferier, spa- og velværeopphold og sol- og badeferier. Samtidig bruker de mer penger på ferie enn gjennomsnittet. Med andre ord: Dette er en målgruppe som ikke bare drømmer, men også bestiller.
Få tilgang til hele rapporten her: