Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Sterk reiselyst blant Bauer Medias lyttere

Sterk reiselyst blant Bauer Medias lyttere

Nær åtte av ti av Bauer Medias lyttere planlegger å reise på ferie i år. Det gjelder reiser innad i Norge og til andre land. Bauer Medias ulike kanaler når 890 000 av dem som nå skal bestemme seg for hvor turen går.

Heidi Thomassen

Head of analytics

Publisert 13. mars 2024

Sommeren er synonymt med ferie for de fleste nordmenn, og Bauer Medias lyttere er intet unntak. De viser seg å være mer reiselystne enn gjennomsnittet, med en indeks på 108 sammenlignet med resten av befolkningen.

Varierte ferieønsker

Fra bilferier og camping til luksuscruise og charterreiser favner Bauer Medias lyttere et bredt spekter av ferieformer. En spesiell interesse vises for familievennlige aktiviteter som besøk i familieparker og badeland, samt mer eventyrlystne utflukter i by og bygd. Dette mangfoldet kan du treffe med målrettede kampanjer i de ulike lydproduktene til Bauer Media.

En gylden mulighet for reiselivsbransjen

I et landskap hvor radio og podkast spiller en stadig viktigere rolle, fremstår Bauer Medias plattformer som ideelle for å engasjere reiselystne lyttere. Gjennom gode lytteopplevelser og levende reklamefortellinger, kan reiselivsbransjen kapre oppmerksomheten til et publikum klar for å utforske nye destinasjoner. Dette representerer en unik mulighet til å inspirere og utløse kjøp i en viktig reiselysten gruppe.

Kilde: Kantar, Forbruker & Media

Få tilgang til hele rapporten her.