Vil du vite hvordan du kan nå denne målgruppen? Vår rapport avslører alt du trenger å vite for å selge mer med lydreklame.
Nordmenn er i bevegelse – på fjellet, i skogen, på treningssenteret og i nabolaget. I løpet av sommeren og høsten pakker vi sekken, snører på oss skoene og drar på jakt, fisketur eller treningstur.I disse situasjonene er det naturlig å lytte på favorittpodkasten, motiverende musikk eller på radio. Lyd følger oss hele veien.
Lyd treffer midt i målgruppen
I følge tall fra Kantar Forbruker & Media er Bauer Medias lyttere blant de mest aktive. De trener jevnlig, jakter og fisker, og har stor interesse for friluftsliv. Dette betyr at budskapet ditt ikke bare blir hørt med lydreklame, men det blir hørt av de som har interesse og behov for utstyr, når de har behov for det.
Familiefokus og fritid
Sportsbransjen handler ikke bare om individuelle utøvere, men også om familier. Og her scorer Bauer Media høyt. Radiokanalene våre treffer nesten 1 av 3 husholdninger med barn i ulike aldre. Når familien drar på tur, må barna ha riktig utstyr, og ikke minst: De vokser. Med andre ord, behovene fornyes kontinuerlig, og det gjør også mulighetene for deg som annonsør.
Fisking, jakt og hund – perfekt timing
Sommeren og høsten åpner dørene for jakt, fiske og friluftsliv. Våre lyttere er veldig aktive og mange av dem har hund. Dette er en målgruppe som er krevende å nå, men med lydreklame kan du formidle ditt budskap på en naturlig måte gjennom hele sesongen.
Hvorfor lyd?
Lyd skaper nærhet og lojalitet. Radio og podkast er ikke bare medier, de er en del av lytterens hverdag. Når budskapet ditt leveres i denne konteksten, skjer det med høy tillit og engasjement. Lyd er med der andre kanaler ikke er: På løpeturen, i teltet, i bilen og i hjemmet.
Bauer Medias lydunivers er en naturlig og effektiv arena for sport- og friluftsbransjen. Enten du selger treningsutstyr, barneklær, fiskestenger eller hundeutstyr, så lytter målgruppen din allerede på våre podkaster og radiokanaler. Treff dem der de er, når de er mest mottakelige for det.
Er du nysgjerrig på hvordan din merkevare kan bruke lyd for å skape effekt? Ta kontakt med oss på salg@bauermedia.no.
Få tilgang til hele rapporten her: