Høst = storbyopplevelser
Nå når sommeren går mot slutten, retter mange av våre radio-og podkastlyttere blikket mot storbyferier. Da står shopping, gode matopplevelser, kultur og severdigheter høyt på listen over populære aktiviteter. Spa- og velværeturer er også attraktivt på denne tiden av året.
Fra solfylte strender til snødekte fjell
I sommer var derimot charterreiser og cruise blant de mest populære ferieformene ifølge analysen. Og mange planlegger allerede nå neste års feriedestinasjon. Vi ser også at flere ønsker å unnslippe vinterkulden og oppsøker varmere strøk allerede i julen og på nyåret i 2025. Samtidig ser vi en stor interesse blant våre lyttere for langrenn- og alpinferier, både i Norge og utlandet.
Attraktiv målgruppe med høy betalingsvilje
Bauer Medias lyttere er ikke bare mer reiselystne enn gjennomsnittet, de har også et høyere feriebudsjett. De verdsetter i tillegg kvalitetsopplevelser, noe som gjør dem ideelle for markedsføring av premium-reiser og eksklusive destinasjoner.
Lydannonsering vekker reiselyst og øker salg
Ved å inkludere radio og podkast i mediemiksen for sesongen 2024-2025 får reiselivsaktører en unik mulighet til å nå en engasjert målgruppe av mange daglige lyttere over hele landet. Med målrettede og inspirerende kampanjer er det gode muligheter for å vekke reiselyst og inspirere til å bestille drømmeferien – enten det er solfylte charterturer, luksuriøse cruise, storbyeventyr eller aktive skiferier.
Få tilgang til hele rapporten her: