Et godt eksempel på dette er Hallingspretten. Radio Norge er eksklusiv mediepartner til skirennet Hallingspretten hvor vi skaper blest om skirennet hver vinter og samtidig sørger vi for synlighet for sponsorene på forskjellige måter. For eksempel blir midler fra Landkreditt og Hallingsprettfondet delt ut live i Morgenklubben til den heldige vinneren som forteller hvorfor akkurat de trenger tilskudd til sin aktivitet eller hobby. Ved siden av dette er sponsorene av Hallingspretten tilknyttet alt som skjer på lufta rundt Hallingspretten gjennom flere måneder opp mot arrangementet – som alltid går av stabelen lørdag før påske.
Et annet event vi er stolte av og som vi også vant Mediestrategiprisen for i 2015 var da Geir Schau hjalp Shell/7 eleven med å sette verdensrekord i bilvask. Engasjementet ble skapt i Morgenklubben og på selve dagen sto 10.240 bilister i kø for å vaske bilen samtidig som de fikk smakt på boller og kaffe fra 7 eleven. Rekorden ble slått med god margin og kjøp av bilvask økte i følgende måneder. Det var en stolt gjeng som jobbet på de forskjellige Shell/7 eleven stasjonene rundt i Norge.