Sector Alarm har nylig, i samarbeid med Huseierene, gjennomført en markedsføringskampanje som i hovedsak ble promotert på flere av Bauer Medias plattformer. Kampanjen innebar en konkurranse der deltakerne fikk sjansen til å vinne et reisegavekort på 50 000 kroner. I tillegg fikk Huseierne-medlemmer et spesialtilbud på alarminstallasjoner. Målet var å øke salget og skape mer bevissthet rundt Sector Alarms produkter, samt generere nye leads til salgsavdelingen.
Reklamespotter og engasjerte programledere
Konkurransen og alarmtilbudet ble promotert på radionorge.no og via reklamespotter på Radio Norge. Ved å kjøpe GRP (Gross Rating Points) i stedet for redaksjonelle promospotter, kunne Sector Alarm og Huseierne inkludere kommersielle budskap i spottene. Programlederne på Radio Norge bidro også ved å snakke om konkurransen og den attraktive premien.
Kampanjen ble ytterligere forsterket gjennom deling og sponsing av konkurranselinken på Morgenklubbens Facebook-side. I tillegg kjørte Sector Alarm en egen kampanje på sosiale medier for å nå ut til enda flere deltakere.
Gode resultater
Sector Alarms kampanje resulterte i 6400 engasjerte deltakerne som alle drømte om å vinne en sponset ferietur. I tillegg fikk selskapet 1400 nye leads som ønsket å bli kontaktet for et tilbud på alarmtjenester.
– Å bruke radio og podkaster i vår mediemiks har åpnet nye dører for oss. Det gir oss muligheten til å nå ut til våre kunder på en personlig og engasjerende måte, og skape en nærhet som andre medier ikke kan matche. Lydmedier har virkelig gitt liv til våre historier og produkter, og vi ser en betydelig økning i salg og merkevarebevissthet som et resultat, sier Ricky Sookermany, Marketing Director i Sector Alarm.