En lansering med stor oppmerksomhet
For å bygge spenning rundt lanseringen gjennomførte NRJ en omfattende kampanje i forkant. Lytterne ble invitert til å gjette hvem de nye programlederne er, og premien var to billetter til Katy Perrys “The Lifetimes Tour” i Paris, inkludert både fly og hotellopphold.
Til slutt ble det avslørt at NRJ Morgen skal ledes av Marte Bratberg og Niklas Baarli – to profiler som både lyttere og annonsører kjenner godt fra radio og TV.
En attraktiv målgruppe
NRJ Morgen henvender seg til målgruppen 25–40 år som er en aldersgruppe midt i en livsfase preget av både høy kjøpekraft og sterk merkevarebevissthet som gjør dem til en attraktiv målgruppe. For annonsører betyr lanseringen en mulighet til å nå unge voksne i et mediemiljø som både har daglig rekkevidde og høy grad av engasjement. Morgenradio er tradisjonelt en av de sterkeste flatene for kommersielle budskap, og kombinasjonen av sterke profiler og tydelig målretting gjør at NRJ Morgen har potensial til å bli et attraktivt annonseprodukt.
Baarli og Bratberg har tidligere jobbet sammen i både radio og TV, og kommer inn med erfaring som gir høy gjenkjennelsesverdi. Duoen lover et show som kombinerer humor, personlighet og tett kobling til populærkultur – alt med en klar målgruppeforståelse.
– Med Marte og Niklas markerer NRJ en ny æra for morgenradio. Vi vil gi unge voksne energi og underholdning som treffer dem i hverdagen, sier Kristoffer Vangen, ansvarlig redaktør i Bauer Media.