Latterduell på radio
I januar 2024 ble kampanjen sparket gang «Hvem ler sist av Morgenklubben og komikerne i LOL?». Her inviterte Morgenklubben komikerne fra LOL til morsomme og nervepirrende latterdueller ansikt til ansikt i en uke. Mellom duellene fikk lytterne også høre mer om LOL og premieren på Prime Video.
Kampanjen ble flittig promotert gjennom morsomme radiospotter og på sosiale medier. Lytterne ble oppfordret til å følge med på Morgenklubbens Facebook-side for å delta i konkurranser med spennende premier, som et års abonnement på Prime Video.
Nye høyder i sesong to
Suksessen fra første sesong førte til at det var ønskelig å gjenta konseptet for lanseringen av LOL sesong 2 i november 2024. Denne gangen med en liten vri: «Hvem i Morgenklubben får komikerne i LOL til å le?». Nå var det Morgenklubbens egne programledere, Øyvind Loven, Geir Schau og Kim Dahl, som skulle underholde og imponere komikerne. Hver morgen hadde de forberedt morsomme innslag i et forsøk på å få komikerne til å bryte ut i latter.
Konseptet ble også denne gangen møtt med stor entusiasme fra lytterne. På grunn av morsomme promospotter og konkurranser ble LOL ytterligere forankret i folks bevissthet.
Et vellykket samarbeid
Samarbeidet mellom Morgenklubben og LOL viste seg å være en stor suksess. Ved å kombinere humor, underholdning og konkurranser, ble det skapt en stor oppmerksomhet rundt lanseringen av LOL på Prime Video. Kampanjene bidro til å øke interessen for showet og gjorde det til en snakkis blant både radiolyttere og fans av norsk humor.