Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

Hjem / Morgenklubben og LOL: Et lattermildt samarbeid 

Morgenklubben og LOL: Et lattermildt samarbeid 

For å skape støy rundt lanseringen av det populære humorshowet LOL på Prime Video, falt valget på å samarbeide med den folkekjære radiokanalen Radio Norge og deres populære morgenshow, Morgenklubben. Prosjektet ble kalt «Hvem ler sist av Morgenklubben og komikerne i LOL?» og briefen var klar: presentere LOL på en måte som var både morsom og lettfattelig, uten å ty til tradisjonelle reklameformater.

Even Ødegård

Team manager SMB

Latterduell på radio 

I januar 2024 ble kampanjen sparket gang «Hvem ler sist av Morgenklubben og komikerne i LOL?». Her inviterte Morgenklubben komikerne fra LOL til morsomme og nervepirrende latterdueller ansikt til ansikt i en uke. Mellom duellene fikk lytterne også høre mer om LOL og premieren på Prime Video. 

Kampanjen ble flittig promotert gjennom morsomme radiospotter og på sosiale medier. Lytterne ble oppfordret til å følge med på Morgenklubbens Facebook-side for å delta i konkurranser med spennende premier, som et års abonnement på Prime Video. 

Nye høyder i sesong to 

Suksessen fra første sesong førte til at det var ønskelig å gjenta konseptet for lanseringen av LOL sesong 2 i november 2024. Denne gangen med en liten vri: «Hvem i Morgenklubben får komikerne i LOL til å le?». Nå var det Morgenklubbens egne programledere, Øyvind Loven, Geir Schau og Kim Dahl, som skulle underholde og imponere komikerne. Hver morgen hadde de forberedt morsomme innslag i et forsøk på å få komikerne til å bryte ut i latter. 

Konseptet ble også denne gangen møtt med stor entusiasme fra lytterne. På grunn av morsomme promospotter og konkurranser ble LOL ytterligere forankret i folks bevissthet. 

Et vellykket samarbeid 

Samarbeidet mellom Morgenklubben og LOL viste seg å være en stor suksess. Ved å kombinere humor, underholdning og konkurranser, ble det skapt en stor oppmerksomhet rundt lanseringen av LOL på Prime Video. Kampanjene bidro til å øke interessen for showet og gjorde det til en snakkis blant både radiolyttere og fans av norsk humor. 

Even Ødegård

Team manager SMB
+47 95800064