Nettsiden kommer snart i et nytt design. Les mer om vårt nye Corporate Brand her.

[wpseo_breadcrumb]

Radio økte trafikk til nettside med 700%

Indian Motorcycle ønsket økt oppmerksomhet rundt sine motorsykler. Målgruppen fant de hos Radio Rocks lyttere. «Vi er superfornøyde med både resultat og gjennomføring», sier markedssjef Niklas Frisk.

Roger Løvseth

Strategic Client Lead

Gjennom en tre uker lang konkurranse på Radio Rock, kunne en heldig radiolytter vinne en motorsykkel. Løsningen ble skreddersydd for Indian Motorcycle og besto, foruten selve konkurransen, av promotering via programledere på Radio Rock, redaksjonelle spotter, filmer på Radio Rock sin Facebook-side og Indian Motorcycles’ kommersielle radiospotter.

«Vi kunne ikke måle aktiviteten i antall solgte sykler, da vi allerede var utsolgt», sier Niklas Frisk, markedssjef hos Indian Motorcycle i Scandinavia. «Men vi ønsket å skape oppmerksomhet rundt våre nye modeller, og selvsagt å få inn nye kunder på våre nettsider – og det gjorde vi.»

Resultatet?

  • Over 15 000 påmeldinger til konkurransen
  • 450 000 i organisk reach på Radio Rock sine sider på Facebook
  • Over 800 000 unike personer nådd via radiospotter og redaksjonelle innslag på Radio Rock
  • Trafikken til www.indianmotorcycle.no økte med 700%

«Vi er superfornøyde med både resultat og gjennomføring», sier den svenske markedssjefen. «Det er «jävla kul» når konsept og kanal passer så godt med vårt eget brand. Vi er veldig gjerne med å «leke med» Radio Rock igjen!»

Den heldige vinneren ble Andreas (28) fra Mjøndalen, som fikk en drømmestart på sommeren da han gjettet «det hemmelige registreringsnummeret». Han ble den heldige eier av en splitter ny Indian Chief Dark Horse motorsykkel.

Lurer du på hva vi kan gjøre for din merkevare, på Radio Rock eller på en av våre øvrige kanaler? Ta kontakt så gjentar vi suksessen med et konsept tilpasset ditt brand.

Roger Løvseth

Strategic Client Lead
+47 41910002