Hjem / Skrik deg til Tons of Rock med DNB, Visa og Radio Rock

Skrik deg til Tons of Rock med DNB, Visa og Radio Rock

Hva om du kunne stå på scenen foran tusenvis av mennesker og la ditt råeste «skrik» fylle arenaen?

Roger Løvseth

Strategic Client Lead

Det var nettopp premisset for konkurransen Skrik deg til Tons of Rock, sponset av DNB og Visa i tett samarbeid med Radio Rock og Tons of Rock-festivalen. Målet var å gi rockefansen en unik mulighet til å bli en del av festivalens magiske atmosfære, selv om det bare var for noen sekunder.

Slik kunne lytterne skrike seg til festivalpass og Heavy Betal

Over en to ukers periode kunne lytterne sende inn sitt beste rockeskrik ved å ringe 08282 og legge det igjen på telefonsvareren. Premien var to festivalpass hver dag, samt det helt unike betalingsnaglebåndet «Heavy Betal», levert av DNB og Visa.

– Det at man kunne vinne festivalpass var kult i seg selv, men betalingsarmbåndet «Heavy Betal» var prikken over i-en.
Dette ga oss en ekstra mulighet til å inkludere DNB og Visa i redaksjonell tid på Radio Rock. Både i redaksjonelle spotter og live fra programlederne,
forteller Roger Løvseth, strategisk kundesjef i Bauer Media.

Responsen var enorm. Hele 1 700 skrik ble lagt igjen på svareren, og juryen hadde en krevende oppgave med å kåre de mest originale og råeste bidragene. Til slutt ble 10 heldige vinnere plukket ut, alle med to festivalpass og ett Heavy Betal-bånd.

Radio, programledere og sosiale medier i full rockeaksjon

Konkurransen ble promotert bredt gjennom redaksjonelle spotter på Radio Rock, live av programlederne, og via engasjerende videoer på sosiale medier. Parallelt avviklet DNB og Visa en kommersiell kampanje som forsterket aktiviteten ytterligere. Kampanjen traff hele 1 118 000 unike personer, som i snitt hørte spotten 6,7 ganger hver.

Samarbeidet med Radio Rock var helt perfekt for kampanjen som DNB og Visa utviklet i samarbeide med Try Reklamebyrå og for å treffe den rette målgruppen. Resultatene viste nettopp dette med en svært høy deltakelse i konkurransen, og med stort engasjementet. Vi er veldig fornøyd med hvordan både promotering og avholdelse av konkurransen ble gjennomført, sier Frode Aas Jansson, Vekstteamleder – Hverdagsbank og sparing i DNB.

Når rocken treffer et publikum som lever og ånder for musikk

Med 340 000 unike ukentlige lyttere og primærmålgruppe menn 25-50 år var kanalen en perfekt arena for DNB og Visa til å fremheve og sette fokus på sitt eget samarbeid med festivalen Tons of Rock. Dette er en målgruppe som har vist seg å være svært engasjert i både musikk og festivalopplevelser.

Konkurransen Skrik deg til Tons of Rock, som ble til etter en henvendelse fra reklamebyrået Try, viser hvordan engasjerende konsepter, kombinert med strategisk radiopromotering og digitale kanaler, kan skape både stor deltakelse og høy synlighet for merkevarer. Ikke bare ble lytterne aktivt involvert, men DNB og Visa fikk samtidig styrket sin posisjon som merkevarer som våger å tenke nytt og tilby unike opplevelser til sine kunder.

Ønsker du å vite mer? Kontakt oss her

Roger Løvseth

Strategic Client Lead
+47 41910002