Budskapet var spesielt relevant fordi vinter-OL ble avholdt i Sør-Korea, og øvelsene i stor grad ble avholdt på natten og tidlig morgen her i Norge. Kommersiell radio ble valgt som en viktig del av mediemiksen i denne kampanjen.
Gjennom et redaksjonelt forankret konsept hos Morgenklubben på Radio Norge, oppfordret vi lyttere til å melde seg på og legge igjen sitt telefonnummer på våre konkurransesider. Tidlig hver morgen ringte Morgenklubben til en tilfeldig lytter, som måtte ta telefonen for å vinne ett års abonnement på RiksPakken fra RiksTV, og dermed være klar for å se OL uansett når på døgnet øvelsene gikk. Aktiviteten skapte en naturlig link til det kommersielle budskapet, og premien ga oss en grunn til å fremheve fordelene med RiksPakken, også i redaksjonell tid.
Konkurransen ble postet til Morgenklubbens over 200 000 følgere på Facebook og promotert med daglige redaksjonelle promospotter (lest av Morgenklubben). Aktiviteten ble avviklet og promotert LIVE on-air av Morgenklubben og i Formiddagssendingen på Radio Norge.
Ønsker du mer informasjon om hvordan radio kan løse dine kommunikasjonsutfordringer? Ta kontakt med Roger Løvseth.