Vil du vite hvordan du kan nå denne målgruppen? Vår rapport avslører alt du trenger å vite for å selge mer med lydreklame.
Konkurransen om flinke teknologer og andre nøkkelressurser er tøff, og arbeidsgivere må virkelig skille seg ut for å tiltrekke de beste hodene. Mange satser på digitale kanaler, men glemmer en kanal som både har høy tillit og sterk gjennomslagskraft: lyd.
Høy tillit og premium kontekst
I et medielandskap som er fragmentert og mange er usikre på hva som faktisk er sant, scorer redaksjonelt styrt radio og podkast fortsatt høyt på tillit. Ifølge Eurobarometer er radio det mest pålitelige mediet i Europa. For bedrifter som ønsker å fremstå som seriøse og attraktive arbeidsgivere, gir lyd et premium miljø der budskap om bedriften, kultur, verdier og innovasjon når frem uten støy og distraksjoner.
Mer enn bare annonser: Fortell historien din
Podkast er perfekt for å formidle komplekse historier med litt dybde. Her kan IT- og telekomselskaper kan bruke lyd til å vise frem teknologien, menneskene og kulturen bak produktene. Gjennom sponsorsamarbeid eller egne branded content-løsninger kan bedrifter bygge ekte tilknytning og styrker arbeidsgiverprofilen.
Radio og podkast treffer de rette målgruppene
Analyse fra Kantar Forbruker & Media viser at Bauer Medias lyttere har høy interesse for teknologi og mange av dem sitter i lederroller eller har beslutningsansvar. Det betyr at du treffer personer med både kompetanse og påvirkningskraft. Dette er ofte akkurat de samme menneskene IT- og telekomaktører ønsker å nå. Med lyd en unik mulighet til å snakke direkte et publikum som faktisk lytter og tar beslutninger.
Få tilgang til hele rapporten her: