For å trekke besøkende ble det kjørt en redaksjonell konkurranse on-air hvor man måtte melde seg på konkurransen gjennom en egen kampanjeside på Sjøen For Alle sin hjemmeside. Konkurransen og kampanjesiden ble promotert og kommunisert redaksjonelt og gjennom kommersielle promospotter.
Konkurransen foregikk mandag til fredag uken i forkant av messen, og ble utført i form av at deltakeren skulle svare «feil» på maritime og båtrelaterte spørsmål (ja betyr nei og nei betyr ja). De to deltakerne som svarte flest «feil» svar på ett minutt gjennom uken møttes til en live-finale på messen fredagen uken etter. I forbindelse med dette hadde Radio Norge live-sending på formiddagen fra båtmessen på Lillestrøm.
Gjennom visuelle digitale flater, sosiale medier, redaksjonell forankring, engasjerende konkurranse med en fantastisk premie, promospotter og live radiosending fra selve båtmessen gjennomførte vi en svært god kampanje for en svært fornøyd kunde.
Ønsker du å vite med om dette caset eller hvordan radio ellers kan løse dine kommunikasjonsutfordringer? Ta kontakt med Even Ødegård.